‘500,000 Toothpick Sculpture’ Sneak Peek | Battle of the Sexes (Season 12)


– Ten artists remain. However, only one of you
will earn $100,000, a feature in “Inked” magazine,
and the title of Ink Master. – Nice. – To stay in this competition, you must fight side by side
with your team for every advantage, but, a team is only
as strong as its leader. – And this week,
both of your coaches are innovative
and eccentric artists that tackle things
with their own style. James Vaughn… – And Megan Jean Morris.
– Oh! – That’s sweet. – Welcome back, guys.
– Awesome. – Hey.
– Good to see you. Coaches, your team’s survival
is on your shoulders. Save all your artists
from elimination, and you’ll earn a spot in the Clash of the Coaches
face-off for $25,000. – When I was here, I felt like there was
just no one I could trust. Even your own friends
want to see you lose, so I want to be the person
in the corner for my team. I’m someone you can bounce
an idea off of, and I’ll give you
my real opinion. – To defeat the enemy,
you must know the enemy. So, James,
you’ll coach the women’s team, and Megan Jean,
you’ll coach the men’s team. Go ahead, join your teams. – I don’t feel like coaching
the female team, that I’m a stranger at all. I have three daughters, and all I do
is live with women, so I can kind of get them
to understand my point of view, and not offend anybody. – This week,
we are testing composition. – That’s something
we don’t lack. Composition
is taking multiple elements and putting them in one design so that they have
flow and balance. – For this flash challenge,
you must create an impressive
three-dimensional design one toothpick at a time. – Lord have mercy. I thought I’ve seen it all, but this is
the craziest shit ever. – In this room are nearly half
a million toothpicks. – Oh my God. – What?
– Out of control. – You must work as a team to glue each toothpick
together, weaving a flowing design
of shapes and textures to bring a mind-blowing,
well-composed sculpture to life. – This isn’t a challenge
I would pick. – We are looking for
a three-dimensional sculpture. We are looking for creativity. But most of all,
we want to see composition. Since it is a 3-D image, it should have a great,
flowing composition that, like a sculpture, you could
look at it from any direction and it looks cool. – Work it, girls. – Win this challenge, and
your team will have the power to assign all the human canvases
in the elimination tattoo. – Ooh, let’s get it again.
– We definitely need that. – We really do.
– Yeah. – You’ll have seven hours. – Oh.
– Oh, my God. – This is gonna take
a long [bleep] time. – And your time starts now. – ♪ Somebody grab
a drawing pad ♪ – Guys, come here.
I need to say a couple things. On my season, I won
every single flash challenge until they didn’t listen to me. So, I’m going to tell you
what I know. – Testing composition,
they’re gonna have to create a couple different elements
that play together well so that they can compose
an image. – What if we did,
like, a teepee? – In my mind,
that would be very elementary. – If you do something flat, the idea of composition
isn’t there. – My thought was possibly,
like, a cherry blossom tree. – That was my first thought,
too, was to do a little tree. – Okay.
– Yeah. – This challenge
could be very tedious. This is the kind of thing
that people spend weeks, months, and years on. These guys only have
a few hours. – My initial idea
is doing a castle. – It’s almost the first idea
that someone would have, so to me,
it’s not actually that creative. I’m an artist. I don’t want
to see something I’ve seen a hundred [bleep] thousand times
before. My ideas are more abstract. A shape like this,
just flat tiers, a big ball at the top, right at the pinnacle
of the thing. The ball’s, like,
slightly leaning like it wants to go, and then you just have,
like, one little guy, like, pushing the ball, like,
uphill, trying to get it over. – I just don’t know
how we’re gonna make little toothpick people.
– I was gonna say. – I do.
I’ve thought about it. Like, they’re stick figures,
let’s just expression it. – Ladies and gentlemen,
six hours to go. – Well, how wide are we making
this tree at the base? – Wide enough to be heavy enough to hold the rest
of the branches out. – To show composition
with a tree, it’s great,
because it’s got branches. We can branch out
into all different dimensions, and make sure we make it flow
and look really cohesive. – How will it stand?
– So, if it had roots that were, like, holding itself
onto the table, it will help manage the weight
on this side… – Okay.
– I think. Hopefully we can
get another guy out of here to keep the women count
above the men count. – Hey, this is
a lot more flexible than the– – Yes, thank you, my dear. – That’s good, Janelle, yes.
– Cool. – You so smart. – We have to make sure there
are three girls in this finale. So, the more girls that we keep, the more likely it is that
that’s gonna happen. ♪ ♪ – Do you think that Oliver
gets splinters in his mouth? – He’s got to. I mean,
you’re using [bleep] toothpicks. – Maybe that’s
why he’s so cranky. He’s got splinters
in his mouth. ♪ ♪ – God, this is terrible.
[laughs] – This is gonna take
a [bleep] ton of these to cover the whole ball. – What are they doing? I don’t know how we’re gonna
show composition, because I don’t even know
what this is. – How strong are these, guys?
Is one of them dry? – Yeah, this one is.
– His is drier than mine. From what I can understand, we’re doing a giant ball,
which is representing a rock, that’s being pushed up
by a bunch of little dudes that’s gonna smush
some guy on the ground, and I think that’s
supposed to be me. What do you guys think
about having a dung beetle pushing up a pile of shit
off the [INAUDIBLE]? – That would be kind of cool. You know what else
would be kind of cool? Not losing again. ♪ ♪ – Three hours left.
Three hours left, guys. [rock music] ♪ ♪ – I’m not gonna lie,
I feel like personality-wise, I click the best
with Jason and Cam, and I feel like I’m getting
a little bit too far in with that friendship. – In the end,
don’t fight for them when it comes down
to our team as women. – What shit are those two
talking over there? I’m trying to read lips. – I feel like
I’m going down a road that I don’t want to go down. I’m such a frazzled person, I don’t even know what
I’m doing half the time, let alone [bleep] trying
to strategize. – The strategy
is not a bad thing. – But when you’re strategizing
against your own team is when it gets shady. – You know I’m gonna be cool
and not freak out, right? – ‘Cause they’re trying
to get us three into the finale. – At the end of the day, my team is the only thing
that has ever come first. But not everybody
can have loyalty or dignity or integrity. – Anything besides
being a scumbag. – Somebody’s gonna get
a toothpick to the neck today. [dramatic music] – What are we doing, gluing
stuff on the side like that? – I don’t [bleep] know, dude. This is like
a “Titanic” situation. We’re gonna put it together
in the end, and it’s gonna [bleep] sink
on its maiden voyage. – This is your final hour,
everybody. – It’s just resting.
Do we care? How are we gonna glue the little
people on the [bleep] bridge? – We get one [bleep] people
on that bridge at this point. – There’s a decent chance
this will fall. – Have it stick out,
like, this way. – It’s little dude time. – Oh, my God, stop it right now.
[clapping] He’s so cute.
I love the cap. – Five, four, three, two, one. That’s it, time is up. – That should be good. – Everybody back away…
carefully. – Fun job.
Awesome. – I thought it was gonna look
stupid, but it looks pretty– – That’s–
that’s dope as [bleep]. Like, little dude catching
the ball at the bottom. [laughs] – Look at Oliver as a robot.
– Boop. – It works.
– [laughs] – We can’t even
get close to ours, and you can actually
touch yours? – I was gonna say,
you can’t even– – What the [bleep]?
– Don’t go by it. Do not go by it, seriously. ♪ ♪ – It is now time
to critique your work. Let’s start
with the men’s team. – The struggle is real in here, and the struggle
is real on there. – The fact that
there’s motion and teamwork, and it’s kind of telling your
story, that’s a nice thing. The little figures are killer. – Where you guys
really do well is your spiral
and the concept of what it is. The pathway’s cool. I like the idea of the figures
there for the teamwork. As far as
thinking outside the box and showing something artistic,
I think you guys do that. – At least I don’t feel
like it’s lame. – I’m happy with it. – All right,
women’s team, you’re up next. – You make
a really beautiful piece. It’s got great dynamics. It does have
a great composition. The limbs have a nice flow. I really like
the root system coming down, looking flat
against the surface and curving
around the corners, and all
the little tricks you used to make this thing
really come together. I can say y’all really made
a beautiful piece of art. – Well, ours, too.
– We made a composition. – Well, we intentionally went, like, you know,
minimalist with it.

100 comments

  • Hiro BlueXRed

    B vs G

    Reply
  • Ninjas_In_Pajamas

    I thought the boys delivered a cool, unique concept. But overall and aesthetically, I absolutely love the girls' piece.

    Reply
  • Ana Mora

    Oliver Peck won't find any after this

    Reply
  • Douglas Lemus

    i want season 7 ink master back 🙏

    Reply
  • markell g

    How did Jake not go home? All he had to do was tattoo a slice of pizza and couldn't even do that right smh

    Reply
  • Liverworst

    I fkn love James. He's my all time fave contestant on the show

    Reply
  • ramya

    Does people in Western countries really dress like this ? Guys look older and girls look like guys ??!

    Reply
  • IamEm

    For once the men didn't mock the girl's project

    Reply
  • Andrew Byrne

    I love em both. Laura, Dani, Holly and Cam for the finale!

    Reply
  • Lawboy Swagboy

    Battle of sexes? Sounds like some Skout or scruff app battle!! Thank me later! 😝

    Reply
  • Aidan Cockerill

    That bitch was a dictator not a leader

    Reply
  • JonahMaraisStannn

    Megan Jean has changed a lot I didnt even recognize her oml

    Reply
  • Hannah's Life

    I think the girls team win this time. All the guys did was make a pathway, glue sticks in a ball, and made a spiral. The girl made a while bunch of different sections that they had to strategically place in order to make the flow of the tree. Loved the girls

    Reply
  • Lilala Lulo

    “That’s gonna smush some guy on the ground,,, and I think that’s me” MOOD

    Reply
  • Daniel Mohave

    Hahaha i loveeee it… Oooh lord have mercy 😀 love how james says this line

    Reply
  • Daniel Mohave

    Does that purple hair woman have yellow eyes? 😳Have is that possible..?

    Reply
  • M ro

    Both teams fucking killed it 👏😁❤

    Reply
  • Lucky Lefty

    Oh Megan Jean you little cunt ..

    Reply
  • Lucky Lefty

    Why is it always cool for women to use sexism on men, but not the other way around?

    Reply
  • Bonnie Lynch

    I wonder who came up with this challenge 😂

    Reply
  • Joshua Rogols

    “I can kind of get them to understand my point of view and not offend anybody”
    Every guy’s mindset before being ripped apart to shreds by his significant other…

    Reply
  • Iron Python2908

    “You guys can actually touch yours and we can’t even get close to ours? WTF???” 😂😂

    Reply
  • Frankie Lopez Zamudio

    So, no one is going to mention the Freemason ring ?

    Reply
  • jippun

    god, the women are so fucking annoying and catty. 😪 their piece is really beautiful though. definite winner.

    Reply
  • lady of saints

    Oliver for sure is taking home any unused toothpicks. Perhaps to make a frame for his picture of his ex-wife…Kat Von D

    Reply
  • 50 Subscribers with no videos challenge

    Thought they said James Bond

    Reply
  • yeeyda

    Megan Jean just looks like my female GTA character that went straight out of the game lol
    love her tho!

    Reply
  • Tonia Rod

    “That’s not a challenge I would pick” love how everyone just brushed over such a funny pun

    Reply
  • Sdcdwyer

    I would’ve made a porcupine

    Reply
  • Schantall Grauv-Erlauf-Ilter

    At first I thought pon was gion, and he just gained some weight… I'm still not quite sure…

    Reply
  • fuzzy lat

    I wanna see how this would turn out if team DJ does this challenge.

    Reply
  • Lauren Williams

    I love the women’s piece— total winner in my book. But, the men did great with what they were given and they were given a slightly weird concept.

    Reply
  • gerald cournilloux

    Ou peut on regarder cette saison en vf ?

    Reply
  • Katya Carmichael

    Ugh. Megan.

    Reply
  • leave me

    I didnt know danielle bregoli was on ink masters

    Reply
  • Alex Berling

    How is this about tattooing? We all know that Ink master is scripted but this, this just makes it more obvious that half the staff and producers don't know shit about tattooing

    Reply
  • Joe Man

    there will be a female winner, the season was set up specifically to find one.

    Reply
  • Brandon Garcia

    I didn't know Bhad Bhabie was on ink master… (0:24)

    Reply
  • David Rivas

    12 years wow long time

    Reply
  • David Rivas

    Female are smart like no nigga I got the power.

    Reply
  • Ron S

    This one is not even close. Girls team by a landslide.

    Reply
  • Sam Crsp

    A team is only as strong as its leader or only as strong as their weakest member?

    Reply
  • SporkDork

    Bring back gian Pleaseeeeeee

    Reply
  • SporkDork

    Megan Jean is so cool irl like on her insta and social media she’s down to earth but on the show they just want all the dramatic shit

    Reply
  • Denise Cabral

    "I just don't know how we're gonna make little toothpick people."
    "I do I've thought about it." 😂

    Reply
  • Xena Vola

    4:28 he sounds like every kindhearted wizard/witch/warlock/gnome from fantastical fairy tale movies.

    Looks like one too, a jolly one.

    Reply
  • Krene Watts

    Damn everyones white and free masons

    Reply
  • geRald_27 siSon

    1:19 what' her name?

    Reply
  • Kira Sedayao

    I had to do the egg drop thing back in HS, but we could only use toothpicks and hot glue. This reminds me of that.

    Note: I do t remember how it related to physics or how any of it was applied.

    Reply
  • Drowzy Pandaz

    How does this make sense to anyone?
    It doesn't have anything to do with being a tattoo artist this show does have time to time challenges were it's tattoo based but mostly it's just tattoo artist doing some crazy shit that has nothing to do with tattooing like wtf

    Reply
  • Chris Woods

    I think the idea of a suspension bridge would of looked good made with the tooth picks!

    Reply
  • Barry aLLen

    Fuck you n your Freemason ring you fucking pedophile

    Reply
  • Fernando Pina

    Oh shit is danelle brogoli

    Reply
  • Jacqueline Fink

    That bitch coach is annoying AF.

    Reply
  • K-Pop A.R.M.Y

    Who won the challenge???

    Reply
  • Charlie Kergoat

    Building stick model's, how's that a tattoo 😂

    Reply
  • King aaFro

    That one girl looks like Bhad Bhabie

    Reply
  • Hugh Mungus

    Piss a portrait on the hot cement the winner is the fucking ink master 2020 woohoo 100,000 baybay!

    Reply
  • Quiet

    Let me get this straight, in order to become a master in Tattooing i need to build stuff out of toothpicks?

    Reply
  • theDigitalnoob

    And what does this have to do with tattooing

    Reply
  • AtomicGaming

    What the fuck do tooth picks, have to do with tattoo's

    Reply
  • Halo Central

    isn’t this a tattoo show

    Reply
  • jayvon

    that pun was great and nobody acknowledge it

    Reply
  • Anna Raney

    The blossom tree was so pretty

    Reply
  • Rigel

    Why does someone always go: "Niiice" when he repeats the prizes? It's not like it's news.

    Reply
  • VI-XIV&IX-V

    Thumb nail has a pic of a freemason ring 😂😂😂😂

    Reply
  • VI-XIV&IX-V

    Half a million picks equals one billion pricks, pun intended 😂😂😂

    Reply
  • Santana Sanchez

    sees Freemason ring "Illuminati!!" Lol

    Reply
  • Anime4U

    Mr. Beast, job well done.

    Even Ink Master is doing it now

    Reply
  • M . E .

    So let me get this straight

    They're building trees out of what was once trees

    Reply
  • Bumblebee_on_a_Cactus

    ‘I don’t want them to feel shut down’
    is a total bitch the whole time

    Reply
  • Cheese Penguins

    Can someone tell me who won?

    Reply
  • sniggadoodles

    this is why im not an artist, i wouldve done a house lol

    Reply
  • john nedeau

    Nothing says tattooing like tooth pick sculptures.

    Reply
  • Jose Sanchez

    Megan grabbed these men by the balls! Love her mentality

    Reply
  • Adriena Avila

    They were probably thinking like “hmmmm what can we do for flash Challenge?” Then they look at Oliver and they’re like DIIIIIIING

    Reply
  • Markuss

    Remind me please, how exactly does this reflect who TATTOO'S the best?

    Reply
  • keidwree hybno

    Guys team sculpture luks cringy af lol

    Reply
  • J.O.

    YOU SOOOOOO SMAAAAART

    Reply
  • Carolyn Pentek

    Sooooo… who won?

    Reply
  • NegiNegiPH

    James Vaughn:lord have mercy,I thought ive seen it all,but this Is the craziest shit ever

    this man knows how stupid these challenges are😂

    Reply
  • a.rob.productions 1

    When the pun was said and no one laughed, I love how they jumped to the image of him dying inside

    Reply
  • LIQ PISTOLERO

    what is her name? that short hair im mean

    Reply
  • Catalina Viviana Bustos

    Any chance you could start showing who actually wins the challenge on these YouTube vids please??????

    Reply
  • Kane Kochera

    Creepy whatever his name is, is wearing a Freemason Ring

    Reply
  • Stupid Julieto

    tHaTs nOt a cHalLeNgE i wOulD piCk

    Reply
  • Terrance Brown

    Her lips disturb me.

    Reply
  • Evil GOD Joe

    Why do tattooist need to paint in a giant container with pressure water….. Same with these toothpick…. Are these really tattooist and not art students with fake tattoo on their skin for special effect….

    Reply
  • John Charlton

    Judges: make a sculptor out of toothpicks.

    Artists: why?

    Judges: Because it will look CoOl

    Artists: … k

    Reply
  • irina lmao

    1:58 did she say "what the fuck"😂

    Reply
  • Jelle Smith

    hmm i wonder who won

    Reply
  • Adèle Mior

    1:41 😂😂😂

    Reply
  • Go.Outsider 19

    When I see challenges like this on ink master I’m like, what does this have to do with tattooing ?

    Reply
  • YOUNG LEGEND

    This pink headed bitch is to fuckin high ego I hate bitches like her so stupid 😂 she is not a good leader

    Reply
  • spookey Halloween channel and stuff

    I love this show

    Reply
  • CD Mason

    Good to see a brother mason on ink master.

    Reply
  • Nicci Rose

    The red haired chick didn’t do shit the whole challenging there’s actually footage of her just siting there and watch the other girls

    Reply
  • Paola Sandoval

    That bitter bitch in the grey hoodie is always saying some dumb shit let her go home

    Reply
  • RockNRollChick

    I thought they're talking about Dave at 7:01 cause he's cute too

    Reply
  • Cameron Smith

    “Huh, my ideas are more abstract.”💁🏽‍♀️. Mmhmmm

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *